MVP-International Dog Festival - Velká Ida

23.07.2011 19:29

Po týdnu zimy a dešťů jsme v pátek s paničkou, vyjeli směr Košice na Mezinárodní výstavu „International Dog Festival“ do Velké Idy. Jako vždy, když jedeme na Slovensko, musíme zdolat pohoří Beskydy a u městečka Bytča najet na dálnici směr Žilina, Ružomberok, Poprad, Prešov, Košice. Cesta nás čekala dlouhá, venku poprchávalo a my jsme si pochrupkávali v přepravkách a tak nám cesta pomalu ubíhala.

Sluníčko nám začalo vykukovat z mraků a  jelikož byl čas na oběd a proběhnout se, zastavili jsme se ve známem motorestu Dechtáre u Liptovské Mary. Je to vyhlášené místo, kde vás rychle a dobře obslouží. Počasí se umoudřilo a tak se dobře pokračovalo v cestě. Přes dlouhý tunel „Borik“ a ještě delší tunel „Bránisko“ jsme se dostali do Prešova a pak dolu do Košic.

Penzión „Zlatý Jelen“ se nachází nad městem Košice  v tichém lesním prostředí rekreační oblasti Bankov. Penzion je vzdálen jen 7 minut cesty autem od centra Košic. Ukrytý mezi stromy v překrásné zahradě s bazénem a finskou saunou. Prostředí úžasné na dlouhé lesní procházky kolem dvou vřídel pramenů vyníkající vody, pro kterou si denně jezdí spousty lidí z okolí. Cyklostezky, tábornické posedy, kde si můžete opékat a posedět u ohníčku (což u nás už ve volné přírodě nelze).

V sobotu ráno jsme přijeli do Velké Idy. Výstava se konala v zámeckém parku a vyšlo nám super počasí. Od rána až do večera svítilo slunce a bylo krásně teplo. Náš kruh byl mezi stromy, což jsme hlavně my chlupatí v poledne velice ocenili. Setkali jsme se tady s kamarádama z naší republiky a bylo jako vždy veselo. Posuzování měl na starosti pan Péter Harsányi z Maďarska.  Posuzoval pečlivě a důkladně.  Tentokrát byl úspěšnější Ronneček a dopadlo to takhle:

Ronny  VN 1      Nell    V2    res.CAC   res.CACIB

Z výstavy jsme se vrátili do penziónu a užívali si krásné procházky až do večera. V neděli ráno jsme se vydali na zpáteční cestu směr Ostrava. Chvíli poprchávalo, chvíli svítilo sluníčko a cesta příjemně ubíhala. Tatry se nám sice celé schovaly do mraků, zato Spišský hrad se nám krásně předvedl v celé své kráse a májestatnosti. Pániček bílé špicky Cilky z chs Beskydská perla byl tak laskav a poslal nám její překrásnou fotku právě s tímto hradem, kterou nafotili, když se v sobotu večer vraceli z Idy.

Po cestě zpět nám pořádně vyhládlo a domů jsme měli ještě dlouhý kus cesty. Udělali jsme si zastávku a trošku se proběhli,  páničci se prošli a společně jsme prozkoumali nádherné okolí krásného,  nového penziónu  "Koliba U Dobrého pastiéra".  Koliba u Dobrého Pastiéra je v lůně nádherné liptovské přírody pouze 5 minut od centra města Ružomberok. Nachází se v překrásném prostředí hor, na místě střetu Liptovské kotliny a Chočských vrchů, Velkou Fatrou a Nízkými Tatrami. Celá stavba je z přírodních materiálů a v duchu tradice. Všem doporučujeme návštěvu i jako jednodenní výlet, výborně tam vaří, mají velký výběr za přijatelné ceny, spousta zábavy pro děti v úžasném prostředí. Domů jsme pak dorazili až někdy před večerem....

Spišský hrad

Zříceniny Spišského hradu najdeme v nadmořské výšce 634 metrů, nad Spišským Podhradím. Stojí na vápencové skále, která převyšuje okolní terén o 200 m. Spišský hrad se nachází ve Spišské kotlině a je považován za jednu z nejcennějších národních památek Spiše. Z historických dokumentech plyne, že se hrad objevuje už roku 1209. Spišský hrad je dokladem vývoje architektury u nás od 12. do 18. století. Svojí rozlohou převyšující 4 hektary, je považován za jeden z největších ve střední Evropě. Hrad byl mnohokrát přestavován, zejména v 15. století, kdy byl hrad podroben mnoha změnám. Spišský hrad byl důležitý, díky sídlu župních úřadů a díky tomu, že byl dobře opevněný, tak měl mimořádný strategický význam.V současné době je veřejnosti přístupný jako muzeum......